INFORMATOR

Informacje dla Wyborców

Deklaracja dostępności

Linki

Biuletyn Informacji Publicznej Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski Powiat Radziejowski Państwowa Komisja Wyborcza ZUS -  Zakład Ubezpieczeń Społecznych Wyszukiwarka książek online Komenda Powiatowa Policji w Radziejowie Koenda Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Radziejowie Serwis Pogodowy IMGW Geoportal Powiatu Radziejowskiego Nadgoplański Park Tysiąclecia Archiwalna strona Miasta i Gminy Piotrków Kujawski System Informacji Przestrzennej Mój region w Europie Pływalnia w Radziejowie Aplikacja Mobilna Poznajcie Kujawy Mikroporady WKU Włocławek PKP InterCity

Kalendarium

5 25 26 27 28 29 30 31

Wycieczka na Dolny Śląsk i do Miśni

wtorek, 17.09.2019 13:38

W dniach 10-12 września grupa naszych uczestników wraz z opiekunami odbyła 3-dniową wycieczkę na Dolny Śląsk. Pierwszym punktem naszej wyprawy było zwiedzanie malowniczo położonego zamku Książ wraz z pięknymi tarasami i parkiem. Następnie udaliśmy się do Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej w Krzeszowie – europejskiej perły baroku ukrytej wśród sudeckich wzgórz, by tutaj podziwiać pocysterski zespół klasztorny z Mauzoleum Piastów Śląskich. Najbardziej zachwyciła nas przepychem barokowych zdobień Bazylika Wniebowzięcia NMP. Po południu już nieco zmęczeni udaliśmy się do Karpacza, gdzie mieliśmy zakwaterowanie i nocleg.
Drugi dzień przywitał nas pięknym słońcem i zapowiadał się bardzo przyjemnie. Na początku odwiedziliśmy kameralne uzdrowisko Świeradów Zdrój. Podczas spaceru po parku zdrojowym i klimatycznych uliczkach mogliśmy poczuć specyficzną, odprężającą atmosferę miasteczka. Następnie udaliśmy się do Jeleniej Góry, by tu zwiedzić zabytkową część miasta. Gdy wróciliśmy do pensjonatu w Karpaczu czekała już na nas obiadokolacja połączona z zabawą taneczną, na której bawiliśmy się do późnych godzin wieczornych.
Trzeciego dnia po śniadaniu i wykwaterowaniu ruszyliśmy w kierunku Niemiec – do Miśni słynącej z produkcji porcelany. To właśnie Manufaktura tego cennego tworzywa była punktem kulminacyjnym naszej wycieczki. Mogliśmy na własne oczy zobaczyć poszczególne procesy tworzenia porcelanowych produktów i poznać tajniki pracy zatrudnionych tu artystów. Z Manufaktury powędrowaliśmy jeszcze podziwiać uroki tego niewielkiego miasteczka, a w szczególności Stare Miasto, zamek biskupi, Albrechtsburg, Pałac Siebeneichen oraz niesamowity widok na Łabę. Nasyceni wrażeniami ruszyliśmy w drogę powrotną do Piotrkowa, do którego przybyliśmy w godzinach nocnych.

Sponsorami tegorocznej wycieczki byli:
    Starostwo Powiatowe w Radziejowie
    UMiG Piotrków Kujawski
    UG w Bytoniu
    UG w Wierzbinku
    Bank Spółdzielczy w Piotrkowie Kuj.
    Bank Spółdzielczy w Wierzbinku
    Stowarzyszenie „Przekroczyć Granice”
    Fundacja Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Komaszyce-Inowrocław
    Firma Budowlana „DAWBUD” Sp. z o.o. z Piotrkowa Kuj.